Followers

Tuesday 26 April 2011

Kemaafan Yang Pahit?

Ok. Malam ni, xde dah sal pertama-tama macam 3 post aku sebelum ni untuk hari ni. :)
Dan xde lagi curik2 gambar orang and print screen bagai. LOL :)

(Aku risau jugak orang cakap macam2, tetiba dua post sal SD dalam sehari. Macam fanatik ngan SD pulak. Duhh.. No okayy? It just satu kebetulan yang mana dialah orang pertama shout di Chatbox aku dan dialah orang yang 1st review aku. Tak de niat tersembunyi. Aku dah start risau orang fikir macam2 haha.)

Malam ni, topik yang serius sedikit.

Kemaafan.

Semalam aku telah memberi kemaafan paada orang yang paling melukai hati aku. Dan rasanya?

Pahit.

Bukankah satu kemaafan tu satu kemanisan, satu nikmat? Kenapa benda tu menyakitkan bagi aku. Menyakitkan memberi kemaafan. Wahh, aku tak pernah fikirkan benda tu.

Aku dengan baik hatinya memberi kemaafan tanpa sedar aku. Haha. Cam best giler, tanpa sedar. Out of revenge aku memberi kemaafan. (Maknanya aku orang baik tanpa aku sedar la ni lol)

Kenapa?

Aku pun heran. Serius heran. Mungkinkah kerana kemaafan itu seolah-olah tidak dihargai? Ataupun seolah-olah kemaafan aku diketawakan dalam diam? Entahlah. Tapi ikhlaskah aku memberi kemaafan andai aku mengharapkan pembalasan/penghargaan dari kemaafan yang aku beri itu?

Sigh.

Rasa macam nak tarik balik kemaafan yang aku beri tu. Pufft.

Takpe2, I'll try to let go. Aku baru lepas baca entri Nurul Badiah Lai, Tips Melupakan Your Ex Yang Macam Celaka. It does give me a new strenght. Satu ayat aku amik dari entri nih.

"IF U WANNA GO, JUST GO, AND DONT EVER COME BACK.
I JUST DONT NEED ANYONE WHO DOESNT NEED ME."

Aku betul-betul harap dia akan dengar pe yang aku cakap. Walaupun aku tahu its impossible. He'll never knew this blog. *Senyum*

Love,
Dya.

2 comments:

  1. hurmm. quiet sad.. i tak tau nak ckp ape..
    cheer up ! ;)

    ReplyDelete
  2. haha...it hurts, but i guess, it's fading away. n i'm goin through it with a smile put on my face...

    ReplyDelete

borak-borak kafe :)